Imago elektrische auto steeds positiever

Elektrische auto wordt niet meer met een golfkarretje geassocieerd

Renault en Nissan verkochten tot nu toe gezamenlijk 70.000 elektrische auto’s. De CEO van beide bedrijven, Carlos Ghosn, ziet dit type auto steeds populairder worden.

De 70.000 verkochte modellen zijn volgens de topman pas het begin van een revolutie. “Mensen die er nu in rijden zijn er heel blij mee. Het interessante is dat [daardoor] de waarneming over elektrische auto’s aan het veranderen is,” aldus Ghosn. “Vier of vijf jaar geleden, toen we begonnen, vergeleken mensen een elektrische auto met een golfkar.”

Volgens Ghosn komt de verandering doordat elektrische auto’s van een goede kwaliteit zijn. Wel geeft hij toe dat de lokale infrastructuur van de consument van groot belang is. De ene regio heeft meer laadpalen dan de andere; een detail dat niet onbelangrijk is wanneer je er aan denkt om een elektrische auto aan te schaffen. Toch breidt het netwerk zich steeds verder uit.

Als CEO van twee autofabrikanten streeft de Braziliaan niet een gezamenlijke strategie na. “Je kunt verschillende oplossingen en benaderingen testen, zo lang je maar de basiselementen deelt.” Nissan heeft de voorkeur voor het ontwikkelen van unieke elektrische auto’s, Renault kies ervoor om brandstofauto’s naar elektrische versies te transformeren.

Bron: Clean Technica en duurzaambedrijfsleven.nl

 

Lees ook:6 ‘yellow cabs’ start van elektrisch wagenpark New York
Lees ook:Eigen oplaadpunt, gratis voor de deur
Lees ook:Hyundai start productie van auto op waterstof
Lees ook:Stijlvol elektrisch rijden met Tesla
Lees ook:Elektrisch rijden testen in Rotterdam

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.